!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

Din webbläsare är in- eller utzoomad (). Använd din webbläsares zoomfunktion för att återställa zoom-läge till 100%, alternativt tryck CTRL + 0.

MENY

SÖK

Bredband och kabel-tv

I alla hus finns nät för bredband och kabel-tv indraget. Grundutbudet av kabel-tv och ett 100 (ner) och 100 (upp) Mbit/s bredbandsalternativ ingår i avgiften.

 

Bredband

Bredbandsuttag finns monterat i de allra flesta lägenheter och sitter vanligtvis ovanför lägenhetsdörren. När man kopplar in en dator och försöker surfa första gången så får man upp ett registreringsformulär där man får välja om man vill använda det billigare alternativet som ingår i avgiften eller ett snabbare abonnemang som kostar extra.

Det finns endast ett uttag i lägenheten. Vill man ansluta flera enheter eller kunna surfa trådlöst så behövs en router, vilket kan köpas i hemelektronikbutiker.

Bredbandsleverantör är Telenor (”Bredbandsbolaget”). Från Telenor kan du även köpa till tilläggstjänster via bredbandet som IP-telefoni och digital-tv.

Vid problem, kontakta i första hand Telenor kundservice på telefon 0770-777 000 alla dagar kl. 8–22.

 

Kabel-tv

I avgiften ingår ett analogt grundutbud av tv-kanaler. Exakt vilka kanaler det är varierar över tiden.

Uttaget är av typen "tre hål i väggen" och sitter i vardagsrummet. Till det kopplar du en vanlig antennsladd.

Leverantör av kabel-tv är Com Hem. Även från Com Hem kan du köpa tilläggstjänster som digital-tv med fler kanaler, telefoni och bredband via kabel-tv-nätet.

Vid problem, kontakta i första hand deras kundservice på telefon 90 222, mån-fre 8-21, lör-sön 9-18.